Slagord!

Hej!
jag har en fråga med det här om småsyskon... om dom gör fel ska vi säga till dom eller bara skit i det och säga till våra föreldrar att dom gjort si och så?? och om dom kommer och fråga varför pappa/mamma blivit sur ska man då säga sanningen eller "inget"?  vad vill dom höra, jag vill inte göra henne ledsen men inte heller såra henne. hon måste veta att hon gjort fel, så hon inte blir någon hemsk bortskämd snorunge till diva. man ska vara sann mot sig själv och mot sin omgivning. tänka på dom mindre lottade och hjälpa dom så de kan få ordning på sitt liv, och uppskatta saker vi inte ens tänker på. man kan inte vara en bortskämd unge som tar sig runt problemen och skjuter upp allt framför sig, man måste leva i nuet. INte fega ut och krypa runt det, försvinnas och bara inte synas mer. det finns de som tänker så hela tiden men inte för att det bråkat eller har en bad hair day eller suddar utt en ansikte på bilder för att man inte haft smink... som man ser ut utan smink är så gud har skapats oss, det är så vi är menade att de att se ut. om man inte är nöjd med ens utseende gör man plastik operation, och så kommer nog denna värld fortsätta att se ut. man jag vet att det inte är rätt. och då åste man ju lära syskonen, att man ska inte tycka att skadade är läskiga bara för att de har ett fel som de inte kan bli av med, eller att de som har en konstig kroppsdel är likadana som oss alla andra fast ändå en helt anna personlighet.Man kan inte ha den synen på världen när man backar undan och tänker men det är inte mitt jobb att fixa det eller hjälpa dom. men det kommer alltid vara allas jobb att hjälpa alla, man kan inte stå och kolla på när någon blir sagen, jag kan inte, jag kan inte sitta här vid min dator och säga att jag inte gör såhär för det gör jag jag har smink kan få panik på morgonen för jag inte vet vad jag ska ta på mig, men det har kommit en uppenbarelse till mig att livet är så mycket mer än bara utseende, än bara min och mina vänners bubbla. jag, alla måste hjälpa alla att överleva, att kunna le, att kunna skratta, att få höra Du är speciell. jag tycker att vi måste lära dom det men det  är kanske inte mitt jobb, men varför bryr jag mig och det är mitt jobb eller inte. jag tänker berätta sanningen som det mesta för min syrra för hon är värdig a
tt få veta den, och jag hoppas att en dag kommer den här världen vara som en och att det inte är några krig! som Gandhi sa ALLT kan lösas med FRED <3
//Thora


vänner är det enda vi har som man kan älska på det sättet :D bus bild <33

man måste le annars kommer ingen längre att skratta glatt..

fina syster <33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0